Tälle päivälle ei kalenterissa ollut mitään merkintää. Laitoin tavoitteeksi lakanoiden vaihdon. Ja olen jo suorittanut sen! Jee, koko päivän tavoite suoritettu ennen puoltapäivää. Ehkäpä pitää miettiä lisätavoitteita.

Pari päivää sitten nostin ompelukoneen pöydälle. Olisin yhden kankaan reunat siks sakannut, että olisin voinut laittaa sen koneeseen. Sitten kun se olisi ensi pesussa kutistunut olisin ommellut siitä vauvalle pussilakanan ja tyynyliinan. Ongelmana on se, etten tiedä missä koneeni käyttöohje on. Siitä on aikaa kun olen ommellut ja en muista miten lanka piti pujotella puolaamista varten. Olen sitä ohjetta parina päivänä etsinyt, kyllä turhauttaa...

Vaunuja meillä ei vielä ole. Lauantaina mies hiihti niin kauan, ettei keretty enää kaupoille. Mutta lauantaina sain tosi hyvän "kurssin" kestovaipoista! Nyt tiedän miten niitä käytetään ja mitä kannattaa ostaa. Maanantai aamuna selvisi, että miehen töihin liittyvä tonnin laskutus kesältä on hoitamatta. Mua harmitti tosi paljon! Mä olen yrittänyt olla säästäväinen, vauvan vaatteet kirpparilta ja äitiysvaatteita en ole paljoa ostellut. Ja sitten kun olin ajatellut, että vaunut voidaan hommata uutena, tulee tuollainen tonnin lasku. Itku siinä pääsi. Neuvolassa saadussa kirjassa oli isää varoiteltu loppuraskauden "hormoonipiikistä". Sellainen minulla taisi todella olla, sillä koko päivän kun muistin vaunut alkoi itkettää. Mies kysyi olenko tutkinut huutonetin vaunuvalikoimaa. No, en todellakaan kun olen halunnut uudet! Aloin sitten myrtyneenä katselemaan vaihtoehtoja. En huomannut, että mies oli valinnut toisen nettikirppiksen ja etsiskeli sieltä vaunuja. Mies löysikin aika hyvän vaihtoehdon joka olisi niin lähellä meitä, että voitaisiin käydä katsomassa ennen ostopäätöstä.

Lähdimme ruokakauppaan ja jätimme asian hautumaan. Jotenkin siinä tajusin että olen aika turhamainen, haluan hienot vaunut, siis hienolla kuosilla, en toisten vanhoja, en ainakaan mitään 10 vuotta sitten muodissa ollutta kangasta. Mutta kuitenkin kaupoissa pyöriessäni olen valitellut kun nyt vaunut ovat niin ankean tummia, suurin osa mustia. Ei nekään kyllä kauniita ole. Suurin osa pillitystäni oli siis turhamaisuuden takia. Ne vaunut mitkä mies löysi, on itse asiassa aika kivan väriset. Kerron myöhemmin miten tässä vaunuasiassa lopulta käy...

Ja nyt asiasta taas ripuliin... Miten ihmisellä voi olla "hallittavissa" oleva ripuli joulusta asti. Pähkinät joutui jo syyniin, mutta ei ripuli ole niiden syy. Nyt kokeilen onko magnesium syyllinen. Maanantaina en ottanut magnesiumia, ja eilen otin vain puolikkaan. Vielä ei voi mitään selvää sanoa tästä kokeilusta, mutta kakka taitaa olla kiinteämpää. Mulla on hemoglobiini ollut edelleen laskussa ja painokin on pudonnut. Sain ohjeen alkaa ottaa lisärautaa.

Vauva on edelleen pää alaspäin. Lisäksi vauva on valunut niin alas, että niitä 90 cm liivejä voi käyttää ilman että ne kiristää. Toisaalta vauva painaa virtsarakkoa.