Olen ollut väsynyt. En tiedä onko syynä ollut imettämisestä johtuva valvominen tai se että elimistöni tuottaa maitoa. Mutta siis, on väsyttänyt. Parin viimeisen päivän aikana olen joutunut nukkumaan kahdet päiväunet. Yöllä on ollut hankala nousta ylös. Olen istunut olohuoneen sohvalla ja apaattisesti imettänyt. Välillä olen pitänyt silmiä kiinni, mutta onneksi en ole vielä istualteni nukahtanut. Olen yrittänyt imettää makuulta, mutta se ei oikein suju. Kuitenkin pitää vaippa vaihtaa (vauva on onnistunut kakkaamaan joka vaipaan pienen kakat) ja myös röyhtäyttää. Eli noustava olisi kuitenkin. Meidän vauva ei ilmeisestikään syö tavallista enemmän ja välillä vauva nukkuu 2,5-3,5 tuntia. Luultavasti mulla ikä painaa. Nuorena valvominen oli paljon helpompaa. Olen ollut päivälläkin väsynyt ja apaattinen. Onneksi mies hoitaa valveilla ollessaan vauvan vaipavaihdon ja aamupesut. Kunnioitukseni yksinhuoltajia kohtaan on kasvanut.

Väsyneenä tuntuu vieraalta olla päivässä monta tuntia tissi paljaana. Olo on outo ja alaston. Ja hieman kylmäkin siinä tulee. Useasti yöllä vauva lopettaa syömisen. Kun lasken hänet kehtoon, vauva parathaa itkuun. Vaikka juuri olen tarjonnut tissiä monta kertaa ja se ei ole kelvannut, niin kun nukkumaan pitäis mennä niin sitten pitäiskin päästä syömään. Minua rasittaa myös se, ettei vauva oikein röyhtäise. Saatan pitkänkin ajan taputella häntä pepulle ja röyhtäisyä ei tule. Sitten kun lasken hänet alas niin tulee puhlaus tai hikka ja joskus selkeästi mahapuruja ja sen myötä itku.

Ihanaa on silloin kun olen pirteä. Silloin on kiva hoidella vauvaa ja höpötellä sille kaikkia juttuja. Tänään olen pitkästä aikaa aamusta asti ollut pirteä. Yölläkin oli suhteellisen helppo herätä. Olen nauttinut ulkoilusta. Vauvakaan ei protestoi ulkovaatteiden pukemista.