Mies oli työreissulla ja minä en unikouluttanut Taavia kuten olin uhkaillut. Taavi nukkui minun puolella. Kävin siinä imettämässä ja siirryin imetyksen jälkeen miehen puolelle nukkumaan. Ja voi kun me molemmat nukuimme todella hyvin. Mutta on sen jälkeen tapahtunut edistystä. Vauvani herättää minun vain kaksi kertaa yössä (noin klo 01 ja 06). Imetyksen jälkeen hän ei protestoi kun laitan hänet omaan sänkyynsä nukkumaan. Kyllä on ihanaa kun saa noinkin paljon nukkua! Taavi-vaavilla ei ole säännöllistä nukkumaanmeno aikaa. Mutta olen huomannut, että noin kahdeksan aikaan viimeistään pitää tehdä iltavelli. Joskus hän on valmis vellille jo pian seitsämän jälkeen. Pitäisköhän kokeilla vellin tekemistä aina seiskalta, voisi pian jopa käydä niin, että heti kasin jälkeen olisi vauva yöunilla ja mä voisin hiipiä olohuoneeseen.

Taavin eka hammas on puhjennut. Toinen on myös tulolla. Kylläpä hän puraisee kipeästi mun sormea. Olen hänelle monesti sanonut, että tissiä ei saa puraista, tai imetys loppuu. Taitais muuten ottaa aika kipeästi jos Taavi nänniä puraisisi angry Taavin purulelut ovat jääkaapissa viilenemässä. Säilytän siellä myös tutteja. Taavin oloa selvästi helpottaa jääkaappi kylmä tutti.

Pikku hiljaa Taavi on saanut uusia makuja. Hän ottaa ne aika tyynesti. Mä olen viime aikoina oppinut, että liian väsyneelle vauvalle ei pidä tarjota muuta kuin tissiä, vauva ei tykkää syödä jos kakka on vaipassa, vauva syö mielummin kylmää kuin liian kuumaa ruokaa. Tässäpä oppia kerrakseen äidille.

Huusin huutonetistä vaatepaketin. Olin aivan onnessani kun sain hyviä vaatteita halvalla (jopa kirppistä halvemmalla). Kun työnsin vaatteita pesukoneeseen ymmärsin niitä jotka jäävät koukkuun lastenvaatteiden ostamiseen. Tuntui ihanalta, että oli hankkinut vauvalleen jotain hyödyllistä (ja kaunista). Eilen taas katsoin huutonetistä vaatepakettia. Huutoaikaa oli enää 40 min. Meinasi iskeä paniikki- tuo on ostettava. Mutta sitten sanoin rauhallisesti itselleni- katso mitä 74 cm vaatteita Taavilla JO on. Rauhassa kävin läpi Taavin vaatteet. Housuja hänellä on vaikka kuinka paljon. Samoin hupparita on kertynyt. Taavi tarvitsee muutaman yöpuvun, pari pitkähihaista bodyä, alusvaatteeksi lyhythihaisia bodeja, sukkahousuja tai ohuita trikoohousuja. Niitä käyn pian täsmä etsimässä kirpparilta.