Yökyläily oli erittäin onnistunut juttu. Edes minulla ei ollut ikävä. Nautin siitä, etten ollut vastuusta pojan hyvinvoinnista ja turvallisuudesta. Päässä sai kiertää ihan muut ajatukset. Toivottavasti pian järjestyy seuraava "äidin irtautuminen".

Meillä käydään illalla ja yöllä TAAS tahtojen taistelua! Mies oli melkein kaksi viikkoa opintomatkalla Israelissa ja minä olin pojan kanssa yli viikon siitä ajasta sukuloimassa. Taavi oppi erilaisen nukkumaanmenon kuin kotona. Ja niinpä nyt ollaan taisteltu. Minä olen väsynyt. Eilinen oli jo erittäin lupaavaa- illalla vain tunti venkoilua, yöllä hän oli 15 minuuttia hereillä. Mutta minä rukka- kun heräsin 03.30 niin sitten valvoinkin 1,5 tuntia. Harmitti, olla turhaa hereillä.

Poika on alkanut kommunikoida myös sanallisesti. "Kakka" on paljon käytössä. Se merkitsee myös pissaa ja pierua. Hän osaa myös juksata. Hän nousee sängyssä seisomaan, taputtaa vaippaa ja sanoo "kakka". Pakkohan asia on tarkistaa ja usein vaippa on aivan kuiva. Poika on onnellinen kun on päässyt sängystä pois. Toinen paljon käytetty sana on "haluun". Ihan alkuun en tajunnut, että hän todellakin sanoo haluun. Nyt hän näyttää mitä haluaa ja sanoo kissamaisesti naukaisten "haluun". Muutama päivä sitten hän lisäsi haluun jälkeen myös sanan "lisää". Hän kurkki välipala purkkiin ja sanoi "loppu". Niin niitä sanoja alkaa hiljalleen tulla.

Tällä viikolla on ultra. Kivaa ja jännää päästä kurkkaamaan pikkuista.