Taavi-vaavi kasvaa... Kävimme neuvolassa ja hänen pituudeksi saatiin 60,5 cm ja painoa on 6125g. Edelleen jatketaan pelkällä tissimaidolla. Pian taidan aloittaa makukokeilut. Ja silloin pitää videokamera olla valmiina, koska Hauskoissa kotivideoissa on ollut aivan hulvattomia pätkiä makukokeiluista. Taavi sai myös rokotteita. Vauva oli minun sylissä. Minua pyydettiin pitämään kiinni käsistä ja myös tukemaan, niin että jalka pysyy paikallaan. Voi kun se piikki upposi vauvan lonkkaan ja hän parahti itkuun, niin siinä oli minulla kyynelissä pitelemistä. Ja sitten vauva käännettiin toiselle kyljelle ja hän sai toisen piikin. Itku oli raastavaa. Lohdutuksen toi tissi, maidoa juoden hän rauhoittui ja nukahti. Kotona minun piti sanoa Taaville, että minä vain jouduin pitämään kiinni, neuvola-täti oli se joka pisti. Seuraavan pistoksen ajan saa mies pitää vauvaa sylissä. Neuvolasta ajoimme suoraan apteekkiin. Olin kuvitellut, että vauvoille on vain suppoja, mutta neuvolassa kerrottiin nestemäisestä lääkkeestä. Innostui heti siitä. Hyvä ettei vauvaa tartte riisua lääkkeen antamisen takia. Taavilla ei noussut kuume, mutta illalla hän itki ja tulkitsimme sen kivuksi. Meidän vauva tykkäsi siitä mansikanmakuisesta litkusta. Se tuntui maistuvan niin hyvältä, että itku meinasi muuttua hymyksi. Noin 20 minuutin kuluttua lääke tehosi. Yönsä Taavi nukkui rauhallisesti.

Vappua vietimme kotona. Vauvalle ostettiin Ilmapallo. Mies kävi valitsemassa ja Taavi sai Muumipeikko-pallon. Muumipeikko on ainakin kaksi kertaa isompi kuin Taavi. Taavi tykkää pallosta. Muumille on kiva nauraa ja seurata katseella minne äiti sitä liikuttaa leikkituokion aikana.

Kotitekoisessa simassa saattoi olla liikaa hiivaa pienen masulle. Ainakin vauvan vatsavaivat vaikeutui kun olin simaa juonut. Tein "hurjan" kokeilun- lakkasin antamasta vauvalle parin päivän ajan Cuplatonia. Palasin niihin kun Taavi alkoi taas itkeä pierujaan. Nykyisin en yöllä anna Cuplatonia mutta päiväsyöttöjen aikana hän sitä saa.