Ylämäki, alamäki ja sitten taas ylämäki... Tältä tuntuu tuo vauvan yönukkuminen frown. Taavi nukkuin yönsä jo vain kahdella imetyksellä. Olin aivan onnessani. Homma tuntui helpolta. Aamuyöstä Taaville riitti tutti ja uni jatkui hänen omassa sängyssä. Pari viimeistä yötä onkin mennyt ihan toisella tavalla. Taavi herää jo aikaisin ensimmäiselle syönnille ja ei tykkää kun siirrän hänet omaan sänkyynsä. Itkee niin kovasti, että nostan hänet takasin viereeni. Pian seuraava syönti yritys. Annan tutin, ja silloin vauva parkaisee loukkaantuneen itkunsa. Siihen ei sitten auta muu kuin tissi. Viime yönäkin Taavi nukkui minun vieressä. Hän tuntuu tarkistavan olenko lähellä. Hän myös ryömii luokseni kun olen siirtynyt kauemmaksi että saisin nukkua paremmin. Pian mies on kolmen yön työmatkalla. Odotas vaan Taavi-vaavi sitten sua taas koulutetaan! Niin, paitsi että mä olen niin hentomieli, että jos vauva itkee hampaitaan, niin täytyyhän sen saada olla vieressä ja syödä tissiä jos se auttaa kipuun.

Mä olen odottanut niitä hampaita jo pari kuukautta. Mutta nyt ainakin yksi on selväsi tuloillaan. Se näkyy ikenien läpi. Kun yritän kurkata toisen suuhun, että onko se jo puhjennut, Taavi luulee, että tarjoan sormeani syötäväksi ja työntää kielensä ulos. Ei siinä sitten enää mitään alaikeniä näe.

Viime viikolla alkoi vauvelin eka harrastus- seurakunnan vauvamuskari. Taavi viihtyi hyvin. Hän ei laulellut mukana, kuten hän tekee kotona kun laulamme, mutta hän katseli tarkkaavaisesti ympärilleen ja muut lapset kiinnostivat häntä kovasti. Kiva kerho.

Kotona Taavi on aloittanut "nettiopiskelut". Sain vinkin sivustosta jossa on englannin kielisiä lastenlauluja hyvillä animaatioilla. Silloin tällöin käymme katsomassa muutanan videon. Vaikka Taavi olisikin väsynyt hän tuijottaa tietokonetta laulujen aikana lumoutuneena. Laulut löytyy täältä http://www.supersimplelearning.com/  
Taavin suosikkeja on Twinkle twinkle ja Ten in the Bed. Kait sillä olisi muitakin suosikkeja mutta kun minä aika rajoitetusti annan sen katsella. wink

Meidän kaupungista löytyi kirppis. Onhan täällä niitä montakin mutta nyt löysin sellaisen mistä voi vuokrata pöydän. Olen käynyt siellä kahdesti. Kun sieltä löytää pöydän jossa on Taaville sopivan kokoisia vaatteita tai sitten sitä seuraavaa kokoa ja hyvä laatuisia, tekisi mieli olla pöydän edessä kuin elefantti, ettei kukaan muun näe sitä pöytää ennen kuin olen saanut valkattua Taaville tulevat vaatteet. Viime kerralla melkein käsistäni vietiin yöpuku. Ja juuri yöpukuja olin etsimässä. En voin ollut tarpeeksi nopea. Onneksi se ei ollut ainoa yöpuku. On siellä niitäkin pöytiä joissa vaatteet ovat tahraiset ja eläinten karvoissa. Mutta sellaisestakin pöydästä tein kaksi tosi hyvää löytöä, vähän käytetyt samettihaalarin ja varmaan kerran pidetyn juhlapuvun.